
Aslında bakacak olursak,tv- endüstri karmasının çöküşü ve diğer kitle iletişim araçlarının demode olduğunu düşünebilir, reklamların günümüzde işe yaramadığı, tüketicilerin uzak durduğu ya da görmezden geldiği kanısına varmak çok kolaydır. Bunun ne kadar doğru olup olmadığı tartışma konusudur. Günümüz reklamları eskisi gibi olmasa da, çoğu harcanan para boşa da gitse, reklamların çok işe yaradığını,dikkatleri çektiğini ve satış yaptırdığını söyleyebiliriz. Bir çok pazarlama ve reklam çalışmalarının çoğu hedefsizken belli bir noktaya hedeflenen reklamlar harcanan paraya daha çok değiyor. Çok farklı reklamlar her zaman için işe yarar. Örneğin Googlenin küçücük ve sadece metinden oluşan reklamı işe yararken,başka bir sitenin tam sayfa göz alıcı reklamları zayıf kalabiliyor. Bunun sebebi ise Google reklamlarının içerik bakımından o reklama dikkat çekecek kişilere uygun olması ve bu reklamların onlara sunulmasıdır. Google de arama yapmak istediğiniz sözcüğü girer girmez tam tamına o kelimeyle ilgili reklamlar karşınıza çıkar.şimdi bunu reklama daha az odaklanmış bir tüketiciyi yüksek sesle rahatsız edilmesiyle karşılaştıracak olursak farkı görebilmek çok ta zor olmasa gerek.. Yapılan tanıtımın doğru hedef kitleye ulaşması doğrultusunda reklam her zaman işe yarar.
MERVE İNAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder