‘Tüketici tüm pazarlama çabalarının odak noktasıdır.’ görüşünden yola çıkılırsa; etkili bir pazarlama; tüketicinin zihninde yer alabilmektir. Tüketicinin zihninde yer alabilmek için de belirli aşamalardan geçmek gerekir. Bunlar; tüketicinin markayı algılaması, marka konumlandırma, konumlandırma stratejisinde takip edilecek aşamalar, hizmeti (ürünü) konumlandırmak için kullanılan yöntemlerdir.
Tüketicinin markayı algılamasında kişilerin seçimi ve algısı çok önemlidir. Kişilerin seçimlerine göre algıları değişir. Günümüzde kişiler o kadar çok reklama mağruz kalıyorlar ki algılarını ister istemez kapatıyorlar gelen mesajlara karşı. Fakat kişinin ilgi alanın açık olduğu bir döneminde o kişiye mesajınızı gönderirseniz işte o zaman istediğiniz sonuca ulaşırsınız. En azından farkındalık aşamasını geçmiş olursunuz. Bu aşamadan sonra ikinci aşamanız akılda tutulma olacaktır. Markanız akılda tutulabilsin ki diğer markalar arasında öncelik kazılabilsin. Tabi bu noktaları uygulayabilmek için marka olarak ürününüze bir konumlandırma yapmalısınız. Bu da; ürünün fiyatı, ambalajı, tasarımı, dağıtımı, hatta satış noktalarıdır. Bu özelliklerin ürününüzde ne kadarı var? bir mevcut durum analizi yapmalısınız. Ürününüzü (hizmetinizi) konumlandırdıktan sonra tüketicinin zihninde dogru satış ve pazarlamayla artık bir marka olabilirsiniz.
İLKNUR KAYA
Tüketicinin markayı algılamasında kişilerin seçimi ve algısı çok önemlidir. Kişilerin seçimlerine göre algıları değişir. Günümüzde kişiler o kadar çok reklama mağruz kalıyorlar ki algılarını ister istemez kapatıyorlar gelen mesajlara karşı. Fakat kişinin ilgi alanın açık olduğu bir döneminde o kişiye mesajınızı gönderirseniz işte o zaman istediğiniz sonuca ulaşırsınız. En azından farkındalık aşamasını geçmiş olursunuz. Bu aşamadan sonra ikinci aşamanız akılda tutulma olacaktır. Markanız akılda tutulabilsin ki diğer markalar arasında öncelik kazılabilsin. Tabi bu noktaları uygulayabilmek için marka olarak ürününüze bir konumlandırma yapmalısınız. Bu da; ürünün fiyatı, ambalajı, tasarımı, dağıtımı, hatta satış noktalarıdır. Bu özelliklerin ürününüzde ne kadarı var? bir mevcut durum analizi yapmalısınız. Ürününüzü (hizmetinizi) konumlandırdıktan sonra tüketicinin zihninde dogru satış ve pazarlamayla artık bir marka olabilirsiniz.
İLKNUR KAYA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder