3 Haziran 2009 Çarşamba

Bilimsel Reklamcılık

Bilimsel Reklamcılık, modern reklamcılığın kurucularından ABD’li reklamcı Claude C. Hopkins ile birlikte anılır. Deneme yoluyla satış, kupon örnekleri metin araştırmaları gibi çağdaş reklamcılığın standart ilkelerini ilk kullanan kişi olan Hopkins’e göre reklamcılık da bilim gibi belirli ilkeler üzerine kurulmuş ve temel kurallara dayanmaktadır.

Bilimsel rekalmcılığı uygulayabilmek için, reklamların aslında satıcı olduğu anlaşılmalıdır. Reklamcılıkta pırıltılı yazı tarzının yeri yoktur. Kendine özgü bir üslup dikkati konudan uzaklaştırır. Görünen herhangi bir satış çabası direnç doğurur. İkna yeteneği, aşırı etkileme tehlikesi yaratır. Hak etme ve hizmet dışında bir şeyi akla getiren herhangi bir çizgide satış çabası ölümcüldür.

Kişi doğal ve basit olmalıdır. Kullandığı dil anlaşılmaz olmamalıdır. Bencil ifadeler kullanılmamalıdır. “Taklitlerinden kaçının”, “Sahtelerine dikkat edin” gibi çağrıların iyi bir etkisi yoktur ve alıcılara hoş gelmeyecek bir dürtüye işaret ederler.

Gülçin Palaoğullarından

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder