
Seth Godin pazarlamanın 4P’lerine bir yenisini ekleyen ünlü bir pazarlamacıdır. “Purple Cow” (Mor İnek) adını verdiği yeni P kavramı Godin ailesinin bir Fransa gezisinde yol kenarında gördükleri otlayan ineklerden ortaya çıkmıştır. Godin ailesine çayırlarda otlayan inekler ilginç gelir; ancak yirmi dakika sonra görüntü sıradanlaşır; hatta sıkıcı bile gelir. Bu durumu “Gördüğümüz yeni inekler ilk gördüklerimizle aynıydı ve başta bize şaşırtıcı gelen şey şimdi sıradandı. Hatta sıradan olmaktan da kötüsü sıkıcıydı” diye anlatan Seth Godin, ineklerin hepsinin kahverengi olması zamanla alışkanlık haline gelip cezbedici özelliğini kaybettiğini düşünür. Bir de bu ineklerin arasında mor bir inek olsaydı ve Godin ailesini sıkıntılarının geçmesini sağlayıp, bütün dikkatleri üzerine çekebilirdi. Pazarlamanın beşinci P’si “Mor İnek” (Purple Cow) Seth Godin’in bu gezisi esnasında gözlemleri sonucunda düşünerek ortaya çıkmıştır.
“Mor İnek” kavramının pazarlamacılara anlatmak istediği farklı olmak, üründeki ya da hizmetteki farklılığı doğru hedef kitleye, doğru araçlarla fark ettirebilmektir.
Markalar tüketicilerine farklı şeyler sunmalı, farklı ve sıra dışı bunu sağladıkları ölçüde başarılı olabilirler. “Farklılaştırma” yöntemiyle ürünü pazarlayan bir firma rakipleri arasında da farklılaşarak, tüketicinin zihninde farklı bir yere sahip olur.
Günümüz müşterisi artık bilinçli, alışveriş merkezinde gördüğü her şeyi sepetine koyan müşteri yapısı değişti. İnsanlar her şeyi araştırarak, hakkında bilgi sahibi olarak satın alıyorlar. Bu yüzden firmalar ayakta kalabilmek için “farklılaştırma” politikasıyla müşterilerinin karşısına çıkmalılar.
Godin’in “Mor İnek” kavramıyla söylemek istediği, marka olabilmek için ve bu olabilirliği devam ettirebilmek için farklı bir tarz oluşturarak yollarına devam etmeleri gerektiğini belirtmiştir.
Neriman Dere
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder