1 Haziran 2009 Pazartesi

REKLAM DENDİĞİNDE

Reklamlar hayatımızı renklendiren küçük ayrıntılardır. Uzun bir film arasında nefes almamızı sağlayan küçük mollalardır. İçinde birçok mesajı saklayan bu küçük mollalar çok büyük işler başarır. Bazen dünyaca ünlü bir ürünü tanıtan bazen çok sıradan bir ürünü sunan reklamların hepsinin amacı farkındalık yaratmak, hedef kitlenin zihninde yer edinmektir, bazı reklamlar bu çok kolaylıkla yaparken bazıların farkına bile varmıyoruz, bu nasıl mı oluyor?
Başarılı reklamlar genellikle çok renkli, etkili bir dili yada müziği olan reklamlar oluyor genelde , basma kalıp sözlerle derdini anlatmaya çalışanlar ise izleyicinin bir kulağından giriyor diğerinden çıkıyor.Başarılı bir reklam her zaman derdini çok iyi bir dil yada grafikle anlatanlar değildir,bazen tek bir görüntü tek bir fotoğraf bile yetebilir reklamların başarılı olması için,asıl amaç mesajın nasıl algılandığıdır.Mesajda görüntüde birbirini tamamlamalı reklamda anlatılmak istenenle uyum içinde olmalıdır.Bunun dışında birde hedef kitlenin ilgisi de çok önemlidir eğer siz tanıtılan ürüne karşı bir merakınız varsa o reklam sizin daha çabuk dikkatinizi çeker ve farkındalığı yakalamış olursunuz.
Reklamın amacı tanıtım yapmanın dışında bazı bilgileri tüketici zihnine empoze etmeyi de amaçlar bazı temel yargıları bize öğretir ve toplum içinde sosyalleşmemizi,bir statuyu bize sunar.Reklam trafiğinin bu kadar yoğun olduğu günümüzde re3klamlardan etkilenememek ve onların bize sunduğu dünyanın dışında kalmak imkansız

CANSU ADIGÜZEL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder